Heidi Huse Myrmo elsker planlegging, koordinering og system, og har bakgrunn fra prosjektledelse. Likevel fikk hun kjenne på høyt stressnivå og tidsklemme da hun skulle planlegge sitt eget bryllup. Etter å ha endt opp tomhendt etter å ha søkt etter en digital bryllupsplanlegger, fant hun ut at det var et behov der ute som ikke var dekket.
Dermed startet hun selskapet Allva AS, der hun og mannen Halvar er hovedaksjonærer. Heidi jobber med selskapet på heltid, mens Halvar bistår noe i fritiden.
Målsetningen er å utvikle planleggingsverktøy som kan gjøre arrangering av store begivenheter som bryllup, barnedåp og trettiårslag enklere for privatpersoner. Verktøyet veileder deg gjennom hele planleggingen, og serverer deg relevante råd og leverandører underveis. Allva er også navnet på det Innobørs-registrerte selskapets digitale og intelligente planleggingsassistent. Hun gir deg råd underveis, og svarer på spørsmål du måtte ha i forbindelse med planleggingen.
– Vi lover kundene senkede skuldre gjennom bryllupsplanleggingen og bryllupsdagen. En smidig og stressfri planleggingsperiode, hvor du har fått hjelp underveis. Man sparer tid på research, og vil i tillegg til enhver tid ha full kontroll på sitt bryllup. Dermed kan man nyte bryllupsdagen, med anbefalte leverandører som leverer unik kvalitet og service, sier Myrmo.
Tar i bruk AI
Først ute av hjelpemidlene er Bryllupshjelperen, og første fase av denne ble lansert den 21. desember.
– Bryllupshjelperen profilerer kun kvalitetsleverandører, med en modell som kan utfordre de store aktørene i nåværende bryllupsbransje. Digitalisering, brukervennlighet, AI, fokus på kvalitetsleverandører, brukerstyrt utvikling og brudepar i fokus, gjør at Bryllupshjelperen vil disruptere det eksisterende markedet, sier Myrmo.
Å ta i bruk nye teknologiske løsninger og kunstig intelligens gjør selskapet mer attraktivt for investorer, tror Myrmo. På Innobørs søker de etter investeringer på to millioner kroner for Bryllupshjelperen.
– Investorer kan få bli med på en reise med et selskap som ikke bare har stort potensiale i Norge, men også i resten av verden. I et marked som er enormt. Det er muligheter for skalering uten de store utgiftspostene, i og med at det er software. Med AI og etterhvert mengder av verdifull data, er dette et prosjekt med lav risiko, og store muligheter for stor gevinst.
Har tro på pangstart
Med seg på laget i utviklingen av verktøyet har de digitalbyrået Techweb.
– Vår hovedsamarbeidspartner er per dags dato Techweb, som utvikler planleggingsverktøyet, og drifter nettsiden. Allva AS eier rettighetene. Vi ønsker å fortsette å bruke Techweb da de har stor tro på prosjektet, er dyktige på Saas, forstår mine ideer og mitt design, er eftektive og gode på pris.
Tilbakemeldingene fra kundene har så langt vært gode. Myrmo forteller at de etter lanseringen den 21. desember allerede har fått mange registrerte brukere. Og i følge henne er det ingen grunn til at pågangen skal bli noe mindre frem mot sommeren
– Fokus i nærmeste fremtid er finansiering for å fortsette utvikling av planleggingsverktøy, markedsføring i form av messer og digital tilstedeværelse, og fokus på brukerdata for å bestemme veien videre. I tillegg til å finne flere kvalitetsleverandører. Bryllupsmarkedet er hetest fra nå og frem til sommeren, så dette blir en pangstart, avslutter hun.