Når man bor man i et av verdens vakreste naturområder i Leknes i Lofoten, tenker man kanskje ikke først og fremst på flaskevann. Likevel, gründeren bak Lofoten Water har innsett at det største markedet finnes utenfor Norges grenser.

I fjor vant Lofoten Water den prestisjetunge prisen: “The Best Tasting Water Award” på Zenith Global Bottled Water Awards 2016 i Praha. Det var over 100 produsenter fra 25 land som konkurrerte om den gjeve prisen. Oppstartselskapet var også finalister i prisene “Best New Brand”, “Best cap” og “Best packaging”

– Vi har et fantastisk produkt, og vi har allerede fantastiske resultater å vise til etter å ha produsert over 20 000 flasker. Det å vinne en slik pris bekrefter vår påstand om at Lofoten Water er “Pure, Arctic and Majestic – Made by Nature”. Nå er tiden inne til å hente inn kapital fra en eller flere tidlig-fase investorer som ser verdien av et godt merkenavn, et unikt produkt og potensialet i det store asiatiske markedet, sier gründer Peder A. Skeistrand i en kommentar.

Selskapet har sendt første forsendelse til deres distributør for Kina, Hong Kong og Macau, og vil i løpet av første kvartal være tilgjengelig på 7-stjerners hoteller i de største byene.

Vi i InnoMag gratulerer Lofoten Water med å ha blitt ukens gründercase og oppfordrer deg som er interessert i å lese mer om selskapet her

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here