Forrige torsdag på Responsibility Works konferansen sammen med Sir Richard Branson, annonserte vi ny versjon av InnoBørs – og responsen fra gründere på jakt etter kapital er overveldende positiv.

Som faste lesere vet, har vi siden starten for 4 år siden foreslått å få på plass gunstigere investeringsinsentiver fordi vi vet at det vil gjøre flere av Norges nesten 100 000 dollarmillionærer interessert i å investere i gode caser. Med dagens rentenivå sier det seg selv at mange er på jakt etter den neste norske vekstsuksessen, – og vi er sikre på at den neste norske Opera, FAST eller Tandberg allerede er i gang der ute…

Ukas utvalgte selskap er «Colors From The World” fra Bergen. Gründeren Himanshu Ardawatia har en spennende og innovativ tilnærming til måten vi kan hjelpe verdens fattige barn på. Hans disruptive måte å tenke donasjoner på er på forfriskende innovativ, lett å like og svært skalerbar. Kort fortalt gir han barna tegneutstyr og selger så tegningene deres for å hjelpe dem med å finansiere videre utdanning.

Vi i InnoMag har nettopp kjøpt to bilder og oppfordrer våre lesere på jakt etter julegaver med mening, utsmykning til kontoret eller en investering som gir verdi, til å se nærmere på Colors From The World. I følge UNESCO, er det mer enn 250 millioner barn som ikke får utdanning fordi skolene mangler lærere og utstyr som bøker og tegneutstyr. Ukas utvalgte selskap forsøker å gjøre noe med dette og er allerede ute og hjelper barn i Brasil, Uganda, Malawi og Nepal. Vi håper du som leser er med på et hjertelig til lykke på ferden fra oss i InnoMag.

Les også: Richard Branson:– Norway needs to get more uncomfortable

De tre K´ene

InnoBørs er et gratis tilbud til alle som er på jakt etter økt synlighet, kompetent kapital og et større kontaktnettverk av gode hjelpere som kan bistå deg og ditt team på veien mot de målene dere har satt dere, og så langt har vi allerede hjulpet en rekke virksomheter. Vi i Innomag kan selvsagt ikke garantere at dere lykkes, men vi håper vi kan hjelpe dere med å skaffe til veie de 3 K’ene; Kapital, Kompetanse og Kontaktnettverk.

Vi har lagt vekt på at det skal være enkelt, raskt og oversiktlig, derfor har ingen, på lik linje med Twitter, mer enn 140 ord til rådighet. Målet er å vekke interesse hos tidligfaseinvestorer, ofte kalt forretningsengler. Det er ingen spesielle kriterier for å være med og det koster ingenting å være representert på innovasjonsbørsen i 6 måneder.

Vi vil også takke våre partnere som har vært med på dugnadsarbeidet rundt InnoBørs. Her finner vi en rekke av Norges ledende innovasjonsmiljøer.  Kjente navn som DNVGL, Gründerforeningen, Open Innovation Lab of Norway, Investinor, IKT Norge, NOFAS, Opera Software, Seed Forum, Simula Research Centre, Telenor og Venturelab har bidratt i arbeidet med å skape Innobørs som en åpen og uavhengig møteplass hvor gode ideer kan møte kompetent kapital.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here