I dag åpner Trigger kontor i Stockholm, men det svenske byrået blir ingen blåkopi av det norske gründereventyret som startet for seks år siden.

– Verden rundt oss endrer seg. Kommunikasjon som vi kjenner det blir marginalisert i fremtiden. Det stiller nye krav til posisjonering, og det har vi tatt innover oss når vi på mange måter etablerer en ny bransje gjennom å starte opp det første utviklingsbyrået i Sverige, sier Preben Carlsen, konsernsjef og grunnlegger av Trigger i en pressemelding.

Strategien bygger på innsikten om at kommunikasjonsbransjen, akkurat som alle andre bransjer, er i ferd med å gå gjennom en grunnleggende transformasjon på grunn av digitaliseringen, nye krav fra omverden og ny teknologi som enda ikke har slått innover bransjen.

– Det vi har sett av interne bransjeglidninger mellom reklame, PR, innhold og medierådgivning tilhører gårsdagen. Nå må vi løse reelle problemer for kunder og brukere. Å skape innovative tjenester og løsninger har blitt mer lønnsomt for oppdragsgiverne enn tradisjonell kommunikasjon, og posisjoneringseffekten er dessuten betydelig bedre, sier Carlsen.

Ny teknologi skaper nye spilleregler

Trigger har brukt ti måneder på å forberede oppstarten i Sverige som er en viktig del av selskapets arbeid med å utvikle hele sin virksomhet. Leder for Trigger Stockholm er Dora Streiffert, som har en bakgrunnen innen arbeid med bærekraft og kommunikasjon.

– Vi opplever en kontinuerlig fremvekst av et økende engasjement og forventninger knyttet til viktigheten av en bærekraftig utvikling, noe som igjen stiller høyere krav til at virksomheter bidrar positivt i det samfunnet vi lever i. Samtidig skaper ny teknologi nye spilleregler der nye konkurrenter raskt snur opp ned på gamle verdikjeder. Virksomheter trenger kunnskap, men også mot til å utfordre sine etablerte modeller for å lykkes, sier Streiffert.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here