Unacast jakter 20 nye hoder. Vil du være med på laget i Nordens beste nye oppstartselskap?
Ved nyttår var de tre personer. I dag er de sju. Og om kort tid kan det være – tredoblet til 27.
Det betyr at timingen nå er perfekt for de som vil være med på ferden til et av Nordens mest lovende oppstartselskaper.
Selskapet har som ambisjon å lede an i å skape “intelligensen” i det fysiske internettet – eller “the backend of proximity”, som Unacast-gründer Kjartan Slette kaller det.
Første versjonen av løsningen – som gir en demo av hva Unacast og “proximity” dreier seg om testes i dag ut i et samarbeid med norske kinoer og VG. Neste steg lanseres i dag, fredag.
– Første release er Proxbook senere i dag, hvor vi samler alle verdens proximity-selskaper i ett univers. Gjennom sommeren vil det komme flere større annonseringer, sier Slette.
Kort fortalt handler dette om å samle informasjonen om alle aktører med teknisk infrastruktur som gjør det mulig å levere personlige kundekommunikasjon basert på din lokasjon.
Ti teknikere – ti kommersielle
Stillingene vil hovedsakelig være ved Oslo-kontoret. Bredden i stillinger er langt større enn hos mange andre norske oppstartselskaper – som ofte hovedsakelig søker etter utviklere.
• På teknisk side søkes det etter utviklere, systemoperatører, brukeropplevelse, big data-folk.
• På kommersiell side er det både finansfolk, HR-folk, salgsfolk, prosjektledere, design og medieprodusenter, produktsjefer, kundesupport og PR og kommunikasjon.
Du kan lese mer om stillingene her.
Unacast-gründer Kjartan Slette er fornøyd med at to av de sju som allerede er på plass er tungvektere med lang erfaring.
– Vi har ansatt Andreas Heim, som var fagsjef for Big Data i Bekk, et av Norges mest renommerte konsulenthus. Den andre ansettelsen annonserer vi om kort tid, men det er en profilert senior fra et større firma som har vært gjennom en lignende reise som Unacast, sier Slette.
Fremover vil Unacast jobbe for å løfte selskapet maksimalt – og ikke gå i Wimp-fella. Det innebærer at selskapet er forberedt på å hente enda mer penger i tiden fremover, for å maksimere mulighetene.
– For hver dag så ser vi mulighetsrommet for Unacast som større og større, og vi har lagt interne planer for hvordan vi skal gripe denne muligheten på en god og hurtig måte, sier Slette – som ikke vil røpe disse planene eksternt helt ennå.