Svenskene er innovative og de evner å skalere, vi har sett det med Spotify og med Klarna og nå er også Instabox i gang.
Det svenske tech-drevne logistikkselskapet Instabox vokser i Norge, og denne uken annonserte de en rammeavtale med Coop. Avtalen forventes å resultere i at antallet smarte pakkeskap vi nordmenn vil støte på vil øke betraktelig de neste månedene.
– Dette er et viktig steg i vår videre ekspansjon i det norske markedet, og gjennom dette samarbeidet vil flere nordmenn ha tilgang til fremtidens leveringsmetode, sier David Lundqvist, Chief Commercial Officer i Instabox i en kommentar.
Vellykket pilotprosjekt
Coop er Norges nest største dagligvareaktør med nesten 1300 butikker spredt over hele landet. De første seks pakkeskapene ble plassert under pilotprosjektet tidligere i år, og nå vil dette antallet øke i høy hastighet.
– Vi ser alltid etter løsninger som styrker tjenestene for kundene og medeierne i våre butikker, og mener at Instabox er et flott tilskudd på dette området. Vi konkluderte med dette etter et vellykket pilotprosjekt, samtidig som vi har observert suksessen Instabox har hatt. Vi er glade for å snart kunne tilby Instabox til enda flere av våre kunder og medeiere, sier Thomas Stemland, prosjektsjef hos Coop.
Raskt, fleksibelt og bærekraftig
Instabox leverer pakker for noen av Norges mest populære nettbutikker som Boozt, Lyko og Varner-gruppen.
Stadig flere e-handlere velger å styrke last-mile kundereisen sin og Instabox er et selskap som tjener på denne trenden. Coop-avtalen markerer starten på en omfattende utrulling av smarte pakkskap i Norge for Instabox, med mer enn tolv nye skap som installeres hver uke.
– Forsendelser med Instabox er raskt, fleksibelt og bærekraftig. Vi tilbyr noe nytt til markedet og Coop har vist seg å være en perfekt partner for vår videre ekspansjon. Våre ambisjoner er alltid å ha skap plassert på lokasjoner hvor det er naturlig å dra innom i hverdagen, avslutter David Lundqvist.