Mange av oss tenker at det er vanskelig å være RÅ på sosiale medier når vi selger produkter som ikke defineres som “sexy”. Her er noen gode tips!
Noen dager ser det så enkelt ut å være aktører som tilbyr et enkelt produkt til kunden, eller en nettavis som kan publisere artikler og nyheter. Nedenfor følger en infografikk med tips til hvordan de med mindre “sexy” produkter kan bli guruer på sosiale medier. Og siden vi i 3in er veldig glade i norske eksempler har vi kommet med noen forslag til norske bedrifter som vi synes er ekstra kreative på Facebook. Infografikken følger nederst i artikkelen!
Finn.no
Finn.no står for mange fnisende øyeblikk med sin maskott!
De bruker tonnevis med humor og er vennlige mot folk flest.
Standard Online
Standard Online tilbyr standarder, og selv om det er svært viktig der det trengs er det ikke akkurat noe den gjennomsnittlige forbruker handler sammen med melk og brød hver dag! Standard.no er uansett en kreativ aktør som gjør standarder til noe vi alle ser at er nyttig i hverdagen!
Skatteetaten
Hvor spennende kan da skatt være? Joda – med litt kreativitet og humor kan informative beskjeder svært underholdende!