Robert Tostrup ønsker med Diamondcare Norge å inspirere til etterfølgelse, ved å vise at det er mulig og kombinere samfunnsbevissthet med forretningsdrift. Nå åpner selskapet sitt første Bilpleie -og Opplæringssenter på Skolmar i Sandefjord.

Tostrup, som er gründer og daglig leder i Diamondcare Norge, hadde lenge sett unge slite med å komme seg inn på arbeidsmarkedet.

– For de som i tillegg er uten formell kompetanse og/ eller har sonet for sine dårlige valg, kan veien tilbake bli både lang og vanskelig, forteller Tostrup i en pressemelding.

Diamondcare Norge har agenturet for billakkbeskyttelsesproduktet Diamondbrite, og ettersom Tostrup så at mange unge mennesker hadde stor interesse for bil, så han et ubrukt potensiale han ville investere i.

– Jeg ønsker å skape arbeid for unge som vil omgjøre interesse og ferdigheter til lønnet arbeid.

– Sosialt entreprenørskap er framtidens forretningsform og nesten som et Kinderegg!, mener jeg.

Første senter åpnes

140 000 nordmenn kjøper ny bil hvert år og markedet for lakkbeskyttelsesprodukter er voksende. Virksomheten har i dag 14 ansatte og samarbeid med over 150 merkevareforhandlere i Norge og Sverige.

Nå åpner selskapet sitt første Bilpleie -og Opplæringssenter på Skolmar i Sandefjord. Bilpleie – og Opplæringssenter med mål om å bidra til å profesjonalisere bilpleiebransjen og skape arbeid for unge med interesse for bil, campingvogner og motorsykkel.

– Vi er en gjeng med entusiastiske, kvalitetsbevisste og samfunnsengasjerte ”ungdommer” som mest av alt vil bidra til å gi deg ren bil, varmt hjerte og en enklere hverdag, sier en nyutdannede bilpleier, Mustafa Kaya.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here