Q-meieriene frigjør plass på melkekartongen til innovative virksomheter som tør å satse på nye områder og virksomheter som trenger ekstra hjelp for å klare seg gjennom korona-krisen.
– Vi bruker som regel denne flaten til å synliggjøre vårt eget arbeid. For eksempel hvordan vi jobber for å bli klimapositive. Nå gir vi denne plassen til å heie frem virksomheter som tør å satse på nye områder, eller som trenger drahjelp til å starte opp igjen etter korona-krisen. I en krevende tid er det godt å se til noe positivt, sier Q-sjef Bent Myrdahl, og legger til:
– Når samfunnet åpner igjen vil mye være annerledes, men de gode fortellingene og idéene vil bestå. Vi ønsker å inspirere ved å dele disse historiene på våre melkekartonger, sier Myrdahl.
Jakten på de gode historiene
I jakten på å finne virksomheter og historier som skal pryde melkekartongen har Q-meieriene bedt forbrukerne om å nominere kandidater. Etter planen blir de utvalgte sakene å se på melkekartongen fra august.
– Vi har fått inn flere gode forslag. Alt fra den lille kaféen på hjørnet, til store nasjonale organisasjoner. Vi må vise at vi ser dem som tør å ta sats i en tid der alt er litt ekstra vanskelig. Da er det gull verdt at vi får bidrag fra engasjerte forbrukere, sier produktsjef Sandra Gjester Hoel.
Gode historier rundt kjøkkenbordet
De utvalgte sakene vil bli synlig på millioner av melkekartonger, og vil dermed få en sentral tilstedeværelse på kjøkkenbord i norske hjem.
– Nå opplever mange at de må nullstille og trykke på reset-knappen. Vi ønsker å bruke kartongen til å fortelle historier som har et positivt og inspirerende budskap – som også er relevante for forbrukerne i den tiden vi er inne i, avslutter Myrdahl.
Pressemelding, Q-meieriene.