Beyoncé og management selskapet hun startet i 2007, Parkwood Entertainment, har investert 150,000 dollar i tech-startupen Sidestep.
Det er ikke første gangen store stjerner investerer i teknologi. Både Snoop Dog og Ashton Kutcher er bare noen av Hollywoods kjente fjes som de siste årene har begynt å investere i tech-selskaper. Der Snoop Dog har investert i sports-appen “GameOn”, har Ashton Kutcher, gjennom sitt venture fond A-grade Investments, investert i en rekke bedrifter de siste årene, inkludert Uber, AirBnB og det svenske selskapet Spotify.
Nå har også selveste “Queen B” blitt investor i gründerselskapet Sidestep, som har laget appen med samme navn for kjøp og salg av konsertgjenstander, skriver techcrunch.com.
Sidestep laget appen på grunnlaget av at mange unngår å kjøpe konsertvarer på konserten fordi det ofte er lange køer, og fordi de ønsker å få med seg hele showet når de først har betalt for å se favorittstjernene sine “live”.
Solgt varer for over 2 millioner dollar
Appen fungerer slik at man bestiller og betaler for gjenstanden før, på, eller etter konserten, og plukker de opp på et bestemt pick-up sted inne på konsertområdet, uten å måtte stå i kø. Du kan også bestille hjemmelevering slik at du får varene på døren. I tillegg til varer fra Beyoncé, kan du også kjøpe varer fra artister som Guns N’ Roses, Fall Out Boy og Selena Gomez.
Oppstartsselskapet har reist totalt 1,7 millioner dollar i kapital fra Beyoncé og andre investorer, inkludert skuspiller Jaret Leto og tidligere Lady Gaga manager, Troy Carter. Selskapet tjener penger ved at de tar en 10 % serviceavgift fra kunden. Så langt har selskapet solgt varer for over 2 millioner dollar.