Kriser krever innovasjon
Koronaviruset har ført til en rekke utfordringer for norsk næringsliv. Men kriser kan også åpne for nye muligheter, skape villighet i ledelsen for mer radikale beslutninger og gi større muligheter til å prøve nye løsninger utenfor komfortsonen.
I dårlige tider gjennomføres endringer man ikke våget før, men ressursene er ofte knappe og valgmulighetene kan være mange, så hva skal du satse på?
Designdrevet innovasjon kan hjelpe deg å finne den riktige veien fremover, spare deg for unødige utviklingskostnader, og redusere risikoen for å feile.
Sentrale temaer:
- Hva er designdrevet innovasjon?
- Hvordan bruker bedrifter dette i dag?
- Hvor kan jeg lære mer om dette? Hvordan komme i gang
- Hvordan kan jeg søke om støtte til et slikt prosjekt?
Tarald Trønnes fra Design og arkitektur Norge (DOGA) gir deg eksempler på hvordan bedrifter takler krise på gode og mindre gode måter; og forklarer hvordan du kan og bør innovere.
Snart er vi i en situasjon hvor markedsandelene fordeles på nytt, da gjelder det å være forberedt. Designdrevet innovasjon kan hjelpe bedriften din med å komme styrket inn i fremtiden.
For hvem?
Webinaret egner seg for deg som ønsker å finne nye måter å innovere på, for deg som er rådgiver for andre, eller deg som er nysgjerrig på designdrevet innovasjon.