Torsdag ettermiddag var det offisiell lansering av det nye InnoMag, presentert av Truls Berg, gründer og ansvarlig redaktør.
– Målet da vi startet opp for 3 år siden var å skape Norges ledende uavhengige nettmagasin og digitale møteplass for alle som er opptatt av Inspirasjon, Innovasjon og Innsikt. Det målet har vi langt på vei nådd, og tiden er inne for å tenke nytt. Ettersom vi ser at mange av våre lesere er internasjonale vil en av de største endringene med nettmagasinet, i tillegg til det nye designet og navnet, bli at vi blir tospråklige, noe som gjør at en god del av artiklene vil bli publisert på engelsk fremover, forklarer Berg.
– Jeg tror medieverden i form av en moderne måte å gjøre det på, har fremtiden foran seg. Men det kan ikke gjøres på gamle måten, derfor velger vi i InnoMag og si at dere som er her i dag må få lov til å slippe til. Det er så mye fantastisk kunnskap som ligger der ute, og det er den direkte årsaken til at InnoMag har invitert inn 3 fagredaktører og 30 av de beste hodene og skribentene i Norge til å bli med som gjesteskribenter. Disse vil i tiden fremover dele sin kunnskap, erfaring og tanker om hva som skjer på innovasjonsfronten.
Lanseringen var en del av årets første SUPERTORSDAG, et konsept som tar sikte for networking gjennom en uformell møtearena hvor alle som vil er velkommen til inspirasjon og læring.
Gårsdagens tema var ”Fremtidens medie-vinner”, hvor vi fikk høre innledere Anders Brenna, teknologievangelist og mediesynser, forretningsutvikler i Knowit, Alf Lande, Chairman i New Media Network og InnoMag´s Truls Berg snakke om mulighetene som finnes for norsk mediebransje i 2016.
I tillegg ble det presentert tre gründercaser av SparkUp Norge, VIO Media og Tailored Message.