Den internasjonale bransjeorganisasjonen «Global Sourcing Association» har kåret Itera til vinner i kategorien «Customer Experience Provider of the Year» i sin årlige prisutdeling, som denne gangen gikk av stabelen i Cape Town.
(InnoMag opplyser om at Itera er medlem av Open Innovation Lab (OIL), en av InnoMags INSPIRE-partnere)
Open Innovation Lab-medlemmet Itera vant i konkurranse med internasjonale aktører som Capita & Marks and Spencer, 60K og Programista.
– Vi er svært stolte over å komme helt til topps i denne konkurransen, der vurderingen gjøres på bakgrunn av «leverandørens evne til å bringe varig verdi til sine kunder, basert på beste praksis og tjenesteinnovasjon». Det er en stor bragd og har mye med innovasjonskulturen i selskapet å gjøre, sa en tydelig stolt Itera-sjef Arne Mjøs, under OIL sitt medlemstreff onsdag på Iteras hovedkontor.
– Vi opplever at vår hybride leveransemodell, der vi setter sammen tverrfaglige prosjektteam som jobber sømløst og smidig på tvers av landegrenser er noe av det som best setter oss i stand til å levere verdi, både i form av kvalitet og i form av kapasitet, sier han videre i en pressemelding.
GSA ble startet for mer enn 30 år siden, og er en non-profit bransjeorganisasjon for den globale sourcing-industrien. GSA samler og deler bransjens beste praksis og skaper et nettverk for tilbydere og kjøpere av tjenester på tvers av landegrenser. GSA har lokale organisasjoner over hele verden, inkludert i Norge.
Juryen opplyser at de har vurdert finalistenes praksis og resultater innen definerte hovedområder:
- Strategi
- Beskrivelse av strategisk visjon
- Partnerskap og relasjoner
- Strategi for partnerskap
- Arbeid med talentutvikling
- Praksis for forvaltning av alle faser av partnerskap
- Kommunikasjonspraksis
- Gevinstrealisering
- Konsernets egen resultatutvikling
- Dokumenterbare resultater i kundeprosjekter
- Uttalelser fra kunder
- Beste praksis og styring
- Metoderammeverk og sertifiseringer
- Innovasjon
- Praksis knyttet til tjenesteinnovasjon
- Dokumenterbare resultater i kundeoppdrag
Itera har fra tidligere blitt kåret til én av Norges mest innovative virksomheter av InnoMag, der juryen påpekte Iteras evne til å “høste fordelene av hva kundedrevet innovasjon kan skape”.
– GSA-utmerkelsen viser at vi gjør en forskjell for kundene våre gjennom å fokusere på deres kunder, tenke kvalitet i alt vi gjør og gjennom å ha høye standarder når det kommer til kvalitet og sikkerhet. Vi er kåret til en av Norges 25 mest innovative virksomheter tre år på rad, og er glade for at konkurransen har både lagt vekt på dette kriteriet og har anerkjent våre resultater innen området, sier Arne Mjøs.