Det er den nettbaserte shoppingportalen Miinto som har utviklet Fashion Forward-testen der du kan prøve deg på et tjuetalls ulike produkter innen både kvinne- og herretrender. Målet med kampanjen er å kombinere teknologi, Google-verktøy og mote. 

– Mote og trender kan være veldig subjektivt, og hva som er ”in” blir ofte bestemt av trendsettere, gjerne bloggere og journalister. For å kunne identifisere eksakt tid da noe var på høyden av popularitet, har vi hentet data fra Google Trends og funnet frem til da det var mest søkeaktivitet fra konsumenter på ulike trender, sier talsperson for Miinto.no, Mari Vestbø.

– Google Trends vil trolig bli en viktig informasjonskilde over søkeaktivitet og popularitet over nett, og det å kunne sammenligne trender rundt omkring i verden kan åpne opp for mange interessante studier.

Målet med å bruke data fra Google Trends er muligheten til å ha tilgang til “real-time” data rundt omkring i verden, og ikke kun basere mote-fakta fra subjektive kilder.

– Hovedtanken bak denne kampanjen er å kunne datere eksakt da en trend var som mest populær, ned til år og måned. Det som er interessant med Google Trends, er at vi kan se når trender skyter opp i været, kommer tilbake på motebildet, om et plagg er sesongbasert og hvor raskt de forsvinner igjen. I hovedsak er det en underholdende måte å studere tidligere trender, og det å kunne sammenligne popularitet rundt omkring i verden eller fra by til by.

featured

 

Kreative måter å bruke Google-teknologi innen markedsføring:

Google Maps: Pokemon Challenge

Google Streetview: Malmö Castle

Google Cardboard: Volvo Reality

Google Chrome: Lightsaber Escape

Google Trends: Fashion Forward

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here