Det norske barnebrille selskapet Mokki fortsetter å markere seg internasjonalt. På verdens største optiske messe, MIDO, mottok selskapet nylig en designpris.
Som den eneste norske utstilleren på MIDO, en messe som ble grunnlagt i 1918 av den sveitsiske urmakeren Georges Schaeren vant de som det første norske selskapet noensinne.
Prisen ble overrakt til Mokki’s CEO Moshe Ohana, som mottok utmerkelsen med sitt barnebarn på armen, sammen med Giovanna Ceolini, den første kvinnelige presidenten i MIDO’s historie.
– Vi er utrolig stolte over å vinne nok en internasjonal pris. Dette er et bevis på at vår dedikasjon til kvalitet, innovasjon og barns øyehelse blir anerkjent globalt. I en tid der verden oppleves som mørk, er det godt å kunne bringe litt lys gjennom vårt arbeid, sier Moshe Ohana i en kommentar.
Prisbelønt norsk innovasjon
Mokki har de siste årene mottatt en rekke internasjonale utmerkelser, blant annet:
🏆 Red Dot Award (Tyskland) – Baby & Children Brand
🏆 German Design Award (Tyskland) – Innovasjon og design
🏆 UK Parents & Baby Award (Storbritannia) – Beste produkt for barn og foreldre
🏆 High Quality Award (Tyskland) – Høyeste kvalitet for barnebriller
🏆 Category Winner (Japan) – Vinner i kategori for barnebriller
🏆 Prestige Award (Storbritannia) – Prestisjepris for design og innovasjon
🏆 Eyewear Specialists of the Year (Storbritannia) – Årets brilleeksperter
🏆 Scandinavian Business Awards – Ledende innovatør i Skandinavia
Dette er bare noen av de 13 internasjonale prisene Mokki har mottatt de siste fire årene, og deres Mokki Click & Change har vist at selskapet fremstår som en innovativ pioner innen barnesolbriller og øyebeskyttelse.
Vi i InnoMag gratulerer med prisen og ønsker selskapet lykke til videre på vekstreisen!