I sommer ble Tøyen Startup Summer Camp arrangert. En fire ukers lang hackathon uten eiere, organisasjonsnummer eller bankkonto. Alle dokumenter var open source og alt arbeid basert på egeninnsats fra de som ville delta. Skulle det skje noe, måtte folk gjøre det selv.

Det var 20 startups som ”pitcha” på Demo Day. Nå, 10 uker senere, er det moro å se tilbake på hvordan det gikk. Jeg spurte samfunnet hvilke konkrete resultater de hadde fått ut av campen. Dette var noen av svarene jeg fikk:

  • Demand the Source ble unnfanget under campen og fikk stor medieoppmerksomhet. Lansering skjer i høst.
  • Climb har lansert og har senere pivotert til å bli Startupmatcher – Norges største portal for startup-jobber
  • Intelligent agent hentet etter campen funding på kickstarter for Replicape. Ble finansiert på 8 timer.
  • Pluvinel, markedet for hest har fått satt i gang prosjektet – en markedsplass for hestinteresserte
  • Snølykkan ble etablert og første kunde er på vei inn.
  • Routes har lansert sin MVP med deling av reiseruter.
  • Gallereel fikk sparket i gang en versjon av sin private bildedelings-app og er nå i invite-only
  • MontasjeTeam ble etablert. Koordinerer og gjennomfører montasje av beslag og tilbehør i byggeprosjekter.
  • Det skjer forhandlinger om investeringer med utspring fra campen. Forhåpentligvis kommer det nyheter om det senere.
  • Vi i EdTech Foundry fant nytt medlem til teamet og rakk å lansere på Handelshøyskolen BI ved studiestart. Det var tross alt nettopp denne lanseringen som var grunnen til at Tøyen Startup Summer Camp ble initiert.

Samlet, ganske fett, egentlig. Uten budsjett, kostnader eller noen formell organisering.

Takk til Innovasjon Norge og Oslo Business Region som bidro med mat og drikke og en gedigen takk til House of Nerds som stilte lokaler.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here