Social Media Days er for andre år på rad utsolgt. Konferansen som går over tre dager har i løpet av få år tatt rollen som årets viktigste konferanse for sosiale medier.
12 priser skal deles ut, blant annet i kategoriene “Facebook page of the year”, “beste krisehåndtering”, “årets sosiale
medier ildsjel” og “årets beste tweet og post” for å nevne noen. Et av fjorårets høydepunkter var blant annet prisen for årets beste tweet som gikk til Oslopolitiet for følgende tweet: “Storo: Vi fikk melding om pågående husbråk medkvinneskrik. Da vi kom fram fant vi et sykepleier-vorspiel. Vi forlater stedet snart.”
Kreativ leder i Starcom, og jury-leder, Tone Angsund, fortalte om sitt beste sosiale medier-triks til kampanje.com:
– Mobil, mobil, mobil. Bruk mobil
en mye mer til å ta bilder og filmer, og til å teste og poste. Funker updates, tekster ogbilder på mobilen, funker det også på desktop, tv og pads. Men ikke nødvendigvis motsatt. Du vil få en naturlig større nærhet, og ofte mer spennende bilder filmer via mobilen, sier Angsund.