Oslo Business Forum har på sine tidligere konferanser hentet internasjonale profiler som Sir Alex Ferguson og Barack Obama til Norge. I år har de fått med seg Amazon-topp og teknologidirektør Werner Vogels for å snakke til norske næringslivsledere.
(Som mediepartner av Digital Leadership-konferansen, har vi gleden av å kunne gi alle våre lesere 500 kroner i rabatt med rabattkoden INNOMAG. Sikre deg dine billetter HER).
Amazon er kanskje mest kjent for å ha revolusjonert netthandelen. Fra å begynne som en nettbutikk for bøker i 1995, er selskapet blitt et av verdens største målt i markedsverdi. I 2018 var det bare Apple som var større enn Amazon.
I april kommer Vogels til Oslo Business Forums neste konferanse, Digital Leadership, som avholdes på X Meeting Point på Hellerudsletta, for å fortelle om hvordan selskapet klarer å innovere seg till tross for den teknologiske revolusjonen vi står overfor. Han er i godt selskap av blant annet CNN-profilen Richard Quest, den svenske professoren Kjell Nordström, Kate Darling fra MIT, seriegründer og foredragsholder Peter Hinssen, samt den svenske Google-sjefen Anna Wikland, fremgår det i en pressemelding.
– Werner Vogels er en av verdens fremste foredragsholdere og sitter svært tett på den teknologiske utviklingen i et av verdens største og mest innovative selskaper. Vi gleder oss til å høre ham på scenen i april, sier daglig leder, Christoffer Omberg, i Oslo Business Forum.
Tidligere har internasjonale profiler som Sir Alex Ferguson, Garry Kasparov, Randi Zuckerberg og den tidligere amerikanske presidenten, Barack Obama, stått på scenen under Oslo Business Forums konferanser.
– Under vår neste konferanse har vi fått inn noen av de dyktigste professorene, seriegründerne og næringslivslederne i verden. De kommer med ny innsikt om hva som rører seg globalt. Næringslivet trenger ledere som evner å forstå hvordan den teknologiske utviklingen endrer forretningsmodeller og hvordan en ny generasjon arbeidstakere krever en annen form for bedriftskultur, sier Omberg.
Det er noe av grunnen til at Digital Leadership er temaet for Oslo Business Forums neste konferanse.
– Bare se på hvordan Amazon, Google og Facebook har grepet mulighetene. For å sikre at forståelse for den teknologiske utviklingen blant ledere, krever det at de som sitter på toppen har en viss forståelse og evner å ta strategiske beslutninger på bakgrunn av dette, avslutter Omberg.
Som mediepartner av Digital Leadership-konferansen, har vi gleden av å kunne gi alle våre lesere 500 kroner i rabatt med rabattkoden INNOMAG. Sikre deg dine billetter HER.