PR-byrået Trigger vil etablere en akselerator for merkevaredrevet innovasjon, og jakter etter gründere og selskaper som tør å tenke nytt. – Selskapet skal etablere det som sannsynligvis er Norges første akselerator-satsing fra et kommunikasjonsbyrå, uttaler Trigger i pressemeldingen.
– Kommunikasjon og markedsføring som vi kjenner det kommer til å bli marginalisert i fremtiden. Skal vi være relevante i tiden som kommer må vi ta grep for å tilpasse oss nye krav til hvordan man posisjonerer seg i markedet, sier Preben Carlsen, konsernsjef i Trigger.
– Fremover vil det ikke handle om å fortelle historier om seg selv, men om å løse reelle utfordringer for de målgruppene vi skal nå. Vi har ambisjoner om å være i front av utviklingen og derfor etablerer vi Trigger Akselerator som skal drive frem nye konsepter som løser problemer i samarbeid med både gründere og etablerte bedrifter som har behov for å utvikle nye produkt-, tjeneste- og forretningsområder, sier Carlsen.
Han er tydelig på at både gründere og etablerte bedrifter med behov for å tenke nytt i en tid som vil bli preget av store endringer, er spennende kandidater.
– Det finnes mange gründere og etablerte bedrifter som har gode ideer til nye produkter og tjenester, men et godt produkt er sjelden nok for å lykkes. Skal man vinne kampen i markedet må man drive innovasjon på merkevarenivå, slik at man ikke bare sitter igjen med et rasjonelt produkt, men også utvikler en emosjonell verdi som beviser hva man står for og hvorfor målgruppen får noe igjen for å velge akkurat din merkevare, sier Carlsen.
– Det handler kort sagt om posisjonering i en ny tid, og det er kompetanse vi kan tilby både gründere og etablerte bedrifter som trenger å tenke nytt, sier han.
“Trigger Akselerator skal være vår motor i dette arbeidet,”
Selskapet har de siste årene utviklet rådgivningen sin fra tradisjonell kommunikasjonsrådgivning til en kombinasjon av kommunikasjon, produkt- og forretningsutvikling.
– I stedet for å bruke millioner på selvskrytende reklame, anbefaler vi ofte kundene våre å bruke noen av ressursene sine på å løse et problem for målgruppen og noen på å fortelle om hva de har gjort for å hjelpe dem, sier Carlsen.
– Det koster vesentlig mindre enn tradisjonell reklame og posisjoneringseffekten blir betydelig bedre, all den tid folk setter større pris på de virksomhetene som hjelper dem enn på de som liker best å skryte av seg selv. Denne utviklingen innebærer at vi må utvikle nye løsninger for våre kunder og Trigger Akselerator skal være vår motor i dette arbeidet.