Leveringsselskapet Foodora og strømmetjenesten Spotify har denne uken inngått et interessant samarbeid for å fri til abonnementskunder. Avtalen omfatter kunder i seks land, inkludert Norge.

Partnerskapet er en del av en ny satsing der selskapet vil inngå strategiske partnerskap for å gi abonnementskundene ekstra fordeler og egne tilbud, opplyser Foodora.  Kunder av foodora-abonnementet foodora PRO får tilgang til Spotify Premium, gratis i fire måneder.

– Dette er det første partnerskapet vi inngår for våre abonnementskunder, og er en strategisk milepæl. Foodora er go-to appen for hjemlevering, og Spotify er go-to appen for strømming av lyd. Vi starter sterkt, med spotifysamarbeidet som baner vei for flere strategiske partnerskap i fremtiden, sier Prashant Søegaard, administrerende direktør i Foodora Norge.

Satser på abonnementskundene

For ett år siden lanserte Foodora abonnementstjenesten foodora PRO. Frem til nå har abonnementskundene fått eksklusive rabatter på mat og levering, men selskapet vil nå satse tungt på eksterne partnerskap. Først ut er altså Spotify.

Foodora har mer enn 1 500 000 kunder, og en økende andel av dem er abonnementskunder, opplyser selskapet.

– Etter ett år med eksklusive tilbud og rabatter gjennom et abonnement ser vi at det er noe kunder vil ha. Internasjonale trender og lokale undersøkelser viser også at folk ønsker et større utvalg av tilbud og rabatter. Derfor tar vi første steg ut av Foodora-sfæren med et partnerskap med Spotify, sier Søegaard.