Fokuset ved neste medlemsmøte for Innovation Forum Norway blir på tjenesteinnovasjon & forretningsmodellinnovasjon.
Møtet vil avholdes i samarbeid med Bekk Consulting
Vi har satt sammen et spennende program for å belyse hvordan du kan lykkes med å løpende identifisere og realisere de mer gjennomgripende og radikale kundedrevne innovasjonene som er nødvendig for å være relevante over tid. Vi dypdykker i forskningsprosjektet Customer Care 2015 hvor man identifiserer nye tjeneste- og forretningsmodellinnovasjoner gjennom kundeinnsikt og kundesentrering.
Det blir som vanlig på IFN møtene god tid til å stille spørsmål og debattere underveis.
Agenda:
15:00 – 15:15 Velkommen og introduksjon
15:15 – 15:45 Kundesentrering som grunnlag for nytenkning og innovasjon
Daniel Grönquist, Principal i Bekk Management Consulting, vil gjennom eksempler fra forskningsprosjektet Customer Care 2015 snakke om hvordan identifisere nye tjeneste- og forretningsmodellinnovasjoner gjennom kundeinnsikt og kundesentrering. Daniel har 15 års erfaring som internasjonal management konsulent, er medlem av Oxford Futures Forum og delprosjektleder i Customer Care 2015.
16:00 – 17:30 Utvikling av en strategisk relevant kultur
Tore Hillestad fra Institutt for strategi og ledelse ved NHH, vil gi en introduksjon til organisasjonskultur som hemmer og fremmer for tjeneste- og forretningsmodellinnovasjon. Tore har utstrakt erfaring med ledelses- og organisasjonsutvikling, har vært gjesteforsker ved Berkeley og er nå programleder ved NHH Executive og delprosjektleder i Customer Care 2015.
Annita Fjuk, Head of Service Innovation i Telenor Research, vil også presentere hva Telenor gjør for å bli mer innovative. Foredraget vil fokusere på studier av kultur, ulike cases knyttet til kundeopplevelse, samt vise hvordan Telenor bruker tjenestedesign for å bli flinkere til tjenesteinnovasjon og hvordan dette er basert på innsikter om kultur og ønsket kundeopplevelse. Annita har arbeidet i ulike lederroller i Telenor gjennom flere år og er tidligere prosjektleder for Customer Care 2015.
17:45- 18:00 Innovasjonsbokprosjektet som ble et nettverk – Sjur Dagestad, Innoco
18:00 Avslutning
Vi går samlet til en hyggelig julemiddag på Cafe Engebret