WE MAKE SENSE – Om smaksforståelse og matinnovasjon
For å lykkes med matinnovasjon, må du vite hva forbrukerne vil ha. Våre forbrukerforskere søker svar med utgangspunkt i hvordan våre sanser oppfatter maten.
Dato: | 1. februar 2018 |
Sted: | Thon Hotel Opera, Dronning Eufemias gate 4, Oslo |
Pris: | kr 950,- |
Nofimas fagfolk innen sensorikk, forbruker og innovasjon arrangerer seminaret We make sense:
På menyen står foredrag om ulike metoder for å samle sanseinntrykk, designdrevet og forbrukerdrevet innovasjon, innovasjon i offentlig sektor, bruk av nye proteinkilder og persontilpasset mat.
Vi har invitert fiolinist og innovasjonsdoktor Stig Roar Wigestrand. Han vil servere oss en musikalsk forrett i tillegg til å la oss tygge litt på foredraget «Hvorfor er det så vanskelig å tenke nytt?»
Avslutter dagen gjør Jessica Aschemann-Witzel, Århus Universitetet. Hun vil gi oss et tilbakeblikk på menyen utfra et bærekraftig perspektiv.