Innovasjon Norge jakter de beste feiltrinnene. Den norske meieribransjen er først ut!

Tidligere denne uken etterlyste Innovasjon Norges gründersjef Bård Stranheim eksempler på norske gründeres feiltrinn. Det har gitt en rekke reaksjoner – blant annet i den norske meieribransjen.

Q-meierene er først ut med hele tre fiaskoer:

 

Før en Twitter-oppfordring leder dem på sporet av en fjerde:

Q-sjef Bent Myrdahl betegner Q-godt som for sært, noe som ved siden av feil timing og kopiering er de viktigste årsakene til å bomme.

Stranheim kvitterer med å utnevne Q-godt til å lede “feile-konkurransen”:

Tine: Fiasko ble suksess

Q-meierene kaster så ballen over til Tine. De forteller at Kesam ble lansert første gang i 1993 uten hell.

– I 2009 var markedet mer modent for magre produkter med mye protein, forklarer Tines Twitter-konto.

Før de lister opp nok fiasko:

Mens Bård Strandheim rapporterer om egne feiltrinn i kantina – med samlingens første objekt; hotgo-stokken:

 

Q-Meieri-sjef Bent Myrdahl spiller så ballen over til osteprodusent Kavli, som lover å ta en grundig titt i arkivet.

Oppdatert: Kavli-sjef Karl J. Ingvaldsen har kommet ut fra arkivet, og viser frem Garibaldi-osten og Lazy Town-kjeksen:

2 COMMENTS

  1. Synes dette gir et fint innblikk i hvordan en bransje med mange suksesser, også kan vise frem noen av gangene de har feilet. Det tror jeg er med å øke aksepten – og ufarliggjøre det å feile!

    Samtidig er jeg enig i at mer erfaringsdeling om hvorfor de mislykkes er viktigere. Meieriene antyder jo også svar på det over – men helt klart mer å hente her!

  2. Dette har plenty med “ha ha” faktor men hvor er de VIRKELIGE fakta om hvordan/hvorfor de ble fiaskoer? Det er det vi kan lære av…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here