Det Trondheims-baserte selskapet, Ducky, har utviklet en digital kampanje for å motivere nordmenn til å følge myndighetenes smittevernråd.
Da Covid rammet i februar i høst, ønsket Ducky å bidra i den store samfunns dugnaden. I hele vår har selskapet jobbet med å lage en digital kampanje for å engasjere enkeltmennesket til å følge myndighetenes smittevernråd.
– Vi ser nå at smitten er på frammarsj flere steder i landet og vi er svært glad for at vi nå kan tilby denne kampanjen. Vårt mål er bidra til at folk holder motivasjonen oppe til vi får en vaksine på plass, sier Marcus Hjelleset, styremedlem i Ducky.
Vil motivere
Til vanlig arbeider Ducky for at verden skal nå klimamålene og har utviklet flere digitale kampanjer for å motivere enkeltmennesket til en mer bærekraftig livsstil. Det er denne digitale plattformen, som nå er skreddersydd for nettopp Covid-pandemien.
– I denne kampanjen vil lag konkurrere mot hverandre i å leve i tråd med smittevernregler og samtidig være gode samfunnsborgere. For det er viktig at vi klarer å ta vare på hverandre i en tid hvor avstand er helt nødvendig, fortsetter Marcus.
Søker pilotbedrift
Ducky ser nå etter en bedrift som ønsker å teste ut det nye produktet, for deretter å få det ut i markedet så raskt som mulig.
– Vi håper at dette er noe som flere bedrifter ser nytten av og det er bare å ta kontakt på marcus@ducky.eco, oppfordrer han videre.
Vi gjør oppmerksom på at styremedlem i Ducky, Marcus Hjelleset, også er daglig leder i Inspirator AS som står bak nettstedet Innomag.no.