– Digital markedsføring eksisterer ikke lenger som begrep, det er bare markedsføring. Det er fordi at alt i vår tid er basert på det digitale. Slik introduserer markedsføringsguru, Seth Godin. Med ham og et stort knippe foredragsholdere fra verdens mest kreative selskaper åpner Gulltaggen dørene tirsdag morgen.
Av Thea Winger
Gulltaggen er nordens største messe for digital markedsføring, kommunikasjon, innovasjon, ledelse og kreativitet. Arrangementet så dagslys i 1998 og lover i 2014 et forrykende arrangement! På talerlisten er blant annet Emma Coats(Pixar), Jonathan Forster (Spotify), Josh Grau(Twitter) og Jimmy Soni (The Huffington Post).
The music business is doing great, but how can that be Bob, we read all the time about piracy and declining revenues? The truth is, if you’re a superstar act, (and we only care about superstars), there are more ways to monetize your music than ever before. People constrained by the old model are the ones hurt in todays new economy.”
– Slik lyder Bob Lefsetz introduksjon til sin presentasjon som finner sted i Oslo spektrum på onsdag. Den amerikanske musikk kritikeren skriver i disse dager om sitt opphold i Oslo.
En av Norges største kreative suksesser dette tiåret, Reinert K. Olsen, også kjent som Ray Kay deltar også på konferansen. Ray Kay har regissert musikkvideoer for stjerner som Lady Gaga, Justin Bieber og Beyonce.
– Vi er svært spente på dette friske pustet på Gulltaggen. Det er ingen tvil om at det digitale har knyttet mange bransjer mye nærmere sammen enn tidligere, og at vi kan lære mye av hverandres suksesshistorier. Den innsikten som Lefsetz, Ray Kay og Forster sitter på er utvilsomt overførbar til det vi tenker på som tradisjonell digital markedsføring, sier daglig leder i INMA, Kenneth Eriksen til Kampanje.