Det norske selskapet ConnectMyApps introduserer nå en helt ny plattform for å integrere ulike systemer som de fleste virksomheter har en myriade av.
Selskapet som ble startet tilbake i 2014 er et av mange spinnoffs fra innovasjonsekspertene i Amesto, og selskapet hevder de nå står foran en spennende vekstfase.
– Vi har vært gjennom en lang og krevende gründerfase, og med den nye løsningen som vi har kalt Canvas, fordi den på en brukervennlig og visuell måte viser hvordan ulike systemer enkelt kan integreres er vi klar for en internasjonal ekspansjonsfase, sier Erik Haugen, daglig leder i ConnectMyApps.
-For oss er dette en svært viktig satsning og det ligger tusenvis av utviklingstimer bak.
Både kunder og partnere er positive
-Vi nyter godt av at vi har holdt på en stund, vår eksisterende løsning har over 1000 brukere, og de siste månedene har vi testet den nye løsningen på våre kunder, forklarer en engasjert Erik Haugen oss og fortsetter…
-Tilbakemeldingene er utrolig bra og alle peker på at Canvas både er langt mer brukervennlig og betydelig enklere – og det er bra for tid er penger for våre kunder. Det faktum at de nå kan gjøre nye integrasjoner langt raskere, har også medført god respons fra partnere, ikke minst takket være den økte effektiviteten løsningen representerer.
De 24 medarbeiderene i ConnectMyApps er både uredde og tøffe, det er et globalt marked på over 4 milliarder dollar (22 tall fra Gartner) som dessuten vokser med over 30% årlig de nå ønsker å ta en jafs av.
Vi spør hvordan de har tenkt å lykkes:
– Verden er kompleks nok, vår rolle er å forenkle det vi kan og det har vi nå gjort til gagns. Vårt viktigste salgsargument er tiden vi sparer våre kunder og derfor er store deler av plattformen nocode basert. Det betyr at 80% av jobben er gjort og våre kunder kan enkelt dra og slippe oppgaver i vår visuelle arbeidsflyt bygger. Vi har benyttet denne funksjonaliteten til å lage en rekke ferdige integrasjonsmaler som enkelt kan tilpasses individuelle kunders behov.
Løsningene vi konkurrerer mot koster fort millioner av dollar og krever langt større konsulentinnsats enn Canvas, – og i en verden der de dyktigste konsulententene er opptatt ut neste år verdsettes dette høyt både av våre partnere og av våre kunder.
Hva anser dere for å være den største utfordringen?
-Vi er både norske og innovative, men vi er ikke blåøyde. Vi vet at det er en krevende reise, men vi starter I Norge og opplever selv at vi har en smartere og langt mer brukervennlig løsning, og håper at det norske markedet ser fordelene Canvas byr på.
I hvilken grad får dere drahjelp fra moderskipet?
-Det er både hyggelig og nyttig å være en del av Amestos innovasjonsmiljø, og vi drar stor nytte av dette intraprenør miljøet. Når vi nå går fra startupfasen til skaleringsfasen er målsettingen å tidoble omsetningen i løpet av den neste tre årene. Du kan godt sitere meg på at vår ambisjon er å levere så mange fornøyde kunder at vi passerer hundre millioner i omsetning innen 2025 er omme, smiler Haugen vel vitende om at det slett ikke er mange norske programvareselskaper som kan skilte med slike tall.
-Du må huske på at ConnectMyApps Canvas er designet med våre kunders behov i tankene, basert på over ti års erfaring med å utvikle smarte integrasjoner. Den drahjelpen vi får fra Amesto konsernet er betydelig og betyr mye for oss, – både når det gjelder tilgang på kompetanse, kunder og nødvendig kapital. Det faktum at Amesto i InnoMag’s siste kåring scoret en knallsterk tredjeplass, kun slått at Remarkable og Posten Norge sier mye om innovasjonskreftene som Amestos intraprenørstrategi har sluppet løs, smiler Haugen, glad for at ConnectMyApps er en del av dette.
Før vi forlater de dyktige programvareutviklerne får vi en demo, og Erik Haugen lar oss vite at demonstrasjonen også finnes på selskapets hjemmeside, så da er våre lesere informert.
Vi i InnoMag lover å følge med videre på reisen.