ICE og Patentstyret best på kundeservice!
Norges viktigste kundesentre er blitt testet og målt, og landets beste på kundeservice er nå kåret. I klassen for offentlige virksomheter gikk Patentstyret av med seieren, foran Tolletaten og Fjellinjen.
Samlet sett kom Patentstyret på 5. plass blant hele 143 kundesentre som har fått poeng for mottak, svartid og kundebehandling. Høyeste poengsum i 18 ulike bransjekategorier gikk til ICE (bredbånd).
«Som offentlig etat svarer Patentstyrets kundesenter på svært ulike spørsmål om rettigheter til oppfinnelser, varemerker og design, og denne prisen viser at modellen vår virker”, sier avdelingsdirektør i Patentstyret, Bernt Boldvik. Han peker på at kundene ikke blir møtt med telefonmeny og skal slippe å fortelle historien sin flere ganger til flere personer før de får svar.
Juryen uttaler at «Patentstyret har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak og velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen». Kåringen ble avholdt på «The Hub» i Oslo under de årlige Call Center-dagene i regi av analysebyrået See You.
Vi i InnoMag gratulerer både ICE og Patentstyret. Vi vet at mange av våre lesere henvender seg til Patentstyret, – og tror de setter pris på å vite at kundeservicen er patent!