I dagens papirutgave av Dagens Næringsliv refereres det til Anita Krohn Traaseths siste blogginnlegg på tinteguri.com – der hun blant annet uttaler;
– Hva er svertekampanjer (drittpakker) og hvordan skiller de seg fra sunn, konstruktiv og viktig kritikk som av og til også skal felle ledere og andre personer med makt? For dette er en viktig distinksjon – samfunnstopper og ledere skal ta ansvar, de skal gå når det avdekkes at de gjør alvorlige feil. Men ledere og samfunnstopper er også mennesker med utsatte maktroller, og de har motstandere med ulik agenda, alle sammen.

– Vi har varslet styret om ukultur i selskapet som med bred støtte fra tillitsvalgte og styret skal ryddes opp i. Vi har fått varslingmeldinger fra ulike miljøer om at det pågår kampanjer mot endringene i Innovasjon Norge, mot topplederen og andre nye nøkkelpersoner. Vi har snakket med journalister som har fått henvendelser og tatt kontakt nettopp fordi de har luktet lunta. Å hevde at all media ukritisk henger seg på, stemmer ikke, sier Krohn Traaseth.

 

Dette sa Anita i sitt første innlegg da hun tiltrådte jobben i Innovasjon Norge:

http://www.3in.no/klar-til-start-i-innovasjon-norge/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here